TYÖHARJOITTELU HYÖTYKASVIYHDISTYKSESSÄ

Hyötykasviyhdistys sopii sinulle harjoittelupaikaksi, jos arvostat luonnonmukaista viljelyä ja olet kiinnostunut kasveista sekä kädentaidoista. Yhdistyksen toiminta on vilkasta ja tapahtumia, kuten esimerkiksi Annalan taimitori ja Annalan syystori, järjestetään ympäri vuoden.

Harjoittelijoiden ohjauksesta huolehtivat kokeneet ja ammattitaitoiset puutarhurimme. Näyttökokeiden tulokset ovat olleet hyviä, ja yhteistyö Keudan ja Hyria koulutus Oy:n kanssa on sujunut hyvin.

Vuonna 2019 tarjoamme MYÖS viherpuolelle suuntautuneille kunnossapidon harjoittelupaikkoja. Harjoittelu tapahtuu helsinkiläisessä arvokohteessa, jonka hoitotaso on erittäin korkea.

kasvimaa

1. PUUTARHA-ALAN OPISKELIJAT

Hyötykasviyhdistyksessä on mahdollista suorittaa Puutarhatalouden perustutkinnon puutarhatuotannon osaamisalan seuraavat näyttötutkinnot:

• Työskentely puutarha-alalla (asiakaspalvelu puutarhamyymälässä, lisäys- ja hoitotyöt, sadonkorjuu)

• Puutarhakasvien ja kasviryhmän tuottaminen avomaalla (vihannekset, yrtit, kesäkukat, huonekasvit)

• Projektityö (esimerkiksi markkinointi)

2. KOULULAISET JA MUIDEN ALOJEN OPISKELIJAT

Muidenkin alojen opiskelijoiden kannattaa kysyä harjoittelupaikkaa. Kysymykseen voi tulla esimerkiksi kulttuurialan projektiharjoittelu tai projektityöt.

Myös peruskoulun työelämään tutustumisjakso eli TET-harjoittelu on mahdollista suorittaa meillä. Kesätyö Helsingin kaupungin Kesäsetelillä voi tulla kyseeseen esimerkiksi valokuvausta harrastavalla koululaisella.

3. HARJOITTELUPAIKAN HAKEMINEN

Voit hakea harjoittelupaikkaa ympäri vuoden. Kevään ja kesän harjoittelupaikat täytetään yleensä tammi-maaliskuussa. Otamme vuosittain noin 10 harjoittelijaa. Emme maksa harjoittelusta palkkaa.

Harjoitteluajan pituus sovitaan tapauskohtaisesti. Toivomme pitkää työjaksoa, jossa näkee kasvukauden eri vaiheet ja oppii eniten.

Puutarhatalouden näyttöihin liittyvä työharjoittelu voi alkaa huhtikuun puolivälissä ja jatkua syyskuun loppuun tai lokakuun puoliväliin. Asiakaspalveluharjoittelu Alku & Juuri -puodissa voi olla koska tahansa lukuunottamatta puodin kesätaukoa, joka ajoittuu heinä-elokuulle.

Haastattelemme kaikki hakijat ja sovimme yhdessä ajankohdan sekä suoritettavat kokonaisuudet.

Ota yhteyttä ja sovi tapaaminen annala@hyotykasviyhdistys.fi. Jos olet kiinnostunut harjoittelusta Alku & Juuri -puodissa, laita postia osoitteeseen tilaus@hyotykasviyhdistys.fi.