‹ Takaisin

HYVINVOINNIN TILAT -HANKE

01.01.2018 // 2018–2020

Annalan huvilaan kehitetään Hyvinvoinnin tila, joka on puutarhakulttuurin keidas.

Se tarjoaa osallistumisen mahdollisuuksia kaikille ja jossa järjestetään erilaisia osallistavia kaupunki- ja puutarhakulttuuriin liittyviä tapahtumia.

Toiminnan keskeisen sisällön muodostavat korjaus-, tapahtuma- ja kahvilatoimintapajat, jotka osallistavat ihmisiä yksilöllisesti ja käyttäjälähtöisesti vapaaehtoistoiminnan, työkokeilujen ja harjoitteluiden muodossa.

Hyvinvoinnin tilat -hanke on valtakunnallinen kolmivuotinen Euroopan sosiaalirahaston rahoittama hanke, jonka kansallinen rahoittaja on sosiaali- ja terveysministeriö.

Hankkeen aikana kehitetään malli, jolla valjastetaan tyhjät tilat hyvinvoinnin käyttöön tilan kulttuurihistoriaa unohtamatta. Kehitettävä toiminta kumpuaa tilan historiasta, alueen ja asukkaiden tarpeista sekä toimijan omista vahvuuksista ja tarpeista. Hankkeen aikana rakennetaan myös Hyvinvoinnin tilojen verkosto, jossa tilojen toimijat voivat vaihtaa kokemuksiaan, oppia toisiltaan ja kehittää yhdessä uutta toimintaa.

untitled-design3