Toimitusehdot

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Hyötykasviyhdistys ry täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %, 14 %, 10 % tai 0%. Toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintaan.
Mikäli tilaat siemeniä tai tuotteita Ahvenanmaalle, ota ensin yhteyttä sähköpostitse ’tilaus@hyotykasviyhdistys.fi’ tai 09-4342350, jotta saamme arvonlisäveron oikein.

Hyötykasviyhdistys ry ei vastaa sivustolla mahdollisesti olevasta virheellisestä hinta- tai varastotiedosta ja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.  Kasvilajien ja –lajikkeiden kuvat on valittu mahdollisimman huolellisesti, mutta eivät aina kuvaa kaikkia luonteenomaisia piirteitä tarkasti. Myymme siemenet vain harrastuskäyttöön kotipuutarhureille, ei kaupalliseen toimintaan. Vastaamme kaikista tuotteistamme maksettuun hintaan saakka.

Siemenemme täyttävät EU:n siementarkastuslain määräykset. Emme kuitenkaan voi ottaa vastuuta sadosta emmekä kasvuolosuhteista. Siemenet on hyvä säilyttää ennen kylvöä kuivassa ja viileässä paikassa, jolloin ne säilyttävät elinvoimaisuutensa parhaiten. Siementen ja muiden tuotteiden laatu on meille sydämen asia. Mikäli noudatat hyviä käytäntöjä kylvöissä ja muissa toimissa ja silti siemen tai tuote ei tunnu toimivan, ole yhteydessä. Haluamme seurata valitsemiemme siementen tai muiden tuotteiden korkeaa laatua ja luotettavuutta ja vastaanotamme palautetta mielellään.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan välityksellä osoitteesta www.hyotykasviyhdistys.fi. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet, tilauksen hinta sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.  Oman käyttäjätilisi kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Tilaamisen yhteydessä asiakas sitoutuu voimassa oleviin toimitusehtoihin, jotka koskevat kaikkia verkkokaupasta toimitettuja tuotteita.

Mikäli tuote on poistunut valikoimasta ja on myyty loppuun, se häviää näkyvistä verkkokaupassa. Samalla tavoin kausituotteet eivät näy verkkokaupassa kauden ulkopuolella.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voit maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Verkkopankit (Paytrail, ent. Suomen Verkkomaksut)

Voit maksaa seuraavien pankkien kautta: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrailin (ent. Suomen Verkkomaksut Oy) sivuston kautta. Maksamista varten ei ole välttämätöntä luoda asiakastiliä Paytrailiin, tilin luominen ja sen kautta saatavat palvelut ovat Paytrailin omaa toimintaa, katso alempana Paytrail-tili.

Luottokortit (Paytrail, ent. Suomen Verkkomaksut)

Voit maksaa Visa-, Visa Electron ja MasterCard-korteilla. Maksaminen tapahtuu Paytrailin sivuston kautta.

Paytrail – tili

Miltä kuulostaa turvallinen ostaminen verkossa ilman toistuvaa kortti- ja muiden tietojen sekä pankkitunnusten syöttämistä? Se on nyt mahdollista! Lisäsimme maksutapavalikoimaamme Paytrail-tilin, joka tekee verkossa ostamisesta helpompaa. Rekisteröidy ja liitä korttitietosi (debit tai credit) käyttäjätiliisi vain kerran. Palvelu on ilmainen.

Toimi näin:

1. Siirry verkkokaupassa maksamaan ostoksesi. Luo ilmaiset Paytrail-tunnukset maksun yhteydessä, tunnistaudu pankkitunnuksillasi ja jatka maksamaan.

2. Lisää maksukortti (debit tai credit). Kortin tallentaminen ja maksaminen on turvallista.

Voit kirjautua milloin vain käyttäjätilillesi uudestaan Paytrail.comissa ja tutustua ostohistoriaasi sekä hallinnoida käyttäjätietojasi. Jatkossa vahvistat ostoksesi yksillä tunnuksilla tuhansissa eri verkkokaupoissa!

Toimitusaika

Tilaukset toimitetaan postitse. Tilauksia postitetaan joka arkipäivä ja useimmat tilaukset lähetetään tilauspäivää seuraavana päivänä. Mikäli toimitusajoissa on muutoksia tai viiveitä, niistä ilmoitetaan henkilökohtaisesti sähköpostitse tai puhelimitse. Tilaukset ovat perillä toimitustavasta riippuen tavallisesti 2-7 arkipäivän kuluttua.

Varasto pyritään pitämään niin ajan tasalla kuin mahdollista, jolloin muutoksia tilattuihin tuotteisiin ei normaalisti tule. Mahdollisissa ongelmatilanteissa otamme yhteyttä ennen tilauksen postitusta sähköpostitse tai puhelimitse ja sovitaan korvaavuudesta  tai maksun palauttamisesta tilille tai tuotteen arvosta tehdään lahjakortti seuraavaa tilausta varten.

Toimitustavat ja –kulut, Nouto omasta Postista tai toimitus kirjeenä kotiin

Tilaukset toimitetaan Postin kautta ”Nouto omasta Postista tai toimitus kirjeenä kotiin” -kirjeenä/maksikirjeenä tai pakettina. Tuotteet pakataan mahdollisimman tiiviisti ja ekologisiin materiaaleihin.

Tuotteiden paino säätelee käytettyä postitustapaa, alle 500 g painoiset siemenet ja tuotteet postitetaan tavallisesti kirjeenä tai maksikirjeenä. 500 – 2000 g painoiset tilaukset kulkevat postissa joko kirjeenä tai pakettina ja yli 2000 g painoiset aina postipakettina.

Toimitusaika 2-7 päivää.

Vaihto- ja palautusehdot

Kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus tilauksen vastaanottamispäivästä lukien. Peruutusoikeus ei koske räätälöityjä erikoistilauksia/ennakkotilauksia (tilauksesta tehdyt omat siemen- tai muut pakkaukset, isommat määrät tiettyä tuotetta). Tuotteillamme on 14 päivän vaihto-oikeus, eli voit yhden kerran 14 päivän sisällä palauttaa käyttämättömän/avaamattoman ja myyntikuntoisen tuotteen asiakaspalautuksena ja lähetämme uuden tuotteen ilman erillisiä kuluja.

Jos vain palautat tuotteita tulee sinun tehdä se omin kustannuksin. Palauttaessasi käyttämättömän ja myyntikuntoisen tuotteen saat tuotteen hinnan takaisin, mutta et toimitus- ja postituskuluja.

Pyydämme ilmoittamaan asiakaspalautuksesta tai vaihdosta etukäteen joko sähköpostitse tilaus (at) hyotykasviyhdistys.fi tai puhelimitse liikkeen aukioloaikoina + 358 9 4342350. Tarkemmat palautusohjeet:

Asiakaspalautusosoite:

Asiakaspalautus, numero 610175

Hyötykasviyhdistys ry
Mechelininkatu 51
00250 HELSINKI

Palautettavan tuotteen tulee olla avaamaton, käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessa sekä kaikki tuotemerkit ja sinetit paikallaan. Tuotteita vaihdettaessa tuotteet voi palauttaa asiakaspalautuksena yhdellä kertaa ilman lisäkustannuksia, Hyötykasviyhdistys maksaa tällöin palautuvan tuotteen postikulut. Vaihdettaessa tuotteita uudet tuotteet postitetaan, kun vaihdettava tuote saapuu liikkeeseen. Kun palautettava tuote(et) on vastaanotettu, tilauksen maksu palautetaan suoraan tilillesi tai hyvitetään lahjakorttina palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen, viimeistään 14 vuorokauden sisällä siitä kun vastaanotamme tuotteet. Palautuksia/vaihdettavia tuotteita ei vastaanoteta yli 14 vuorokauden kuluttua tilauksen vastaanottamishetkestä.

Huomaa, että paketin noutamatta jättäminen EI ole kaupan peruuttamista!

Mikäli tilattu tuote on väärä tai vahingoittunut tai tuotteita puuttuu, tulee siitä ilmoittaa viipymättä joko sähköpostitse tilaus@hyotykasviyhdistys.fi tai puhelimitse + 358 9 4342350 liikkeen aukioloaikoina. Tarkistathan tilaamiesi tuotteiden kunnon heti tilauksen saavuttua. Virheellinen tuote voidaan palauttaa tai vaihtaa ilman kustannuksia asiakaspalautuksena. Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan. Mikäli paketti on vahingoittunut postissa ja tuotteita puuttuu tai ne ovat vahingoittuneet, tee reklamaatio välittömästi Postille. Korvaus postissa vahingoittuneesta tuotteesta saadaan Postin kautta.

 Hyötykasviyhdistyksen kurssien peruutusehdot ovat seuraavat:

Peruutustilanteessa Hyötykasviyhdistys hyvittää osallistujaa seuraavasti:

100%  kurssimaksusta: Peruutus tehdään 7 päivää ennen kurssin alkamispäivää
50% kurssimaksusta: Peruutus tehdään 6 – 1 päivää ennen koulutuksen alkua
0% kurssimaksusta: Peruutus tehdään kurssipäivänä tai sen jälkeen

Hyötykasviyhdistys perii asiakkaan tekemistä kurssiperuutuksista 5 €:n toimistomaksun riippumatta maksutavasta (lasku tai verkkomaksu).

Mikäli kurssi perutaan Hyötykasviyhdistyksen toimesta, palautetaan kurssimaksu kokonaisuudessaan osallistujalle.