Viljelyneuvontaa

Maksuton puutarhaneuvonta

Voit tilata yhdistyksellesi neuvontatilaisuuden tai puutarhaluennon sopimalla asiasta Hyötykasviyhdistyksen kanssa. Neuvontatilaisuus kestää noin 1–2 tuntia sopimuksen mukaan. Sisältö sovitaan yhdistyksen ja neuvojan kesken. Neuvontaa antaa puutarhuri, hortonomi tai puutarha-agronomi.

Aiheina voivat olla esimerkiksi luonnonmukainen viljely, taimikasvatus, lavaviljely, vihannesten viljely, kompostointi, kasvinsuojelu, vuoroviljely tms. Kaupungin tarjoamiin neuvontatilaisuuksiin sisältyy aina mukaan vieraslaji-info.

Jos tilaisuus pidetään sisätiloissa, sovitaan esitystavoista ja laitteista (esim. Powerpoint-esityksen käytöstä). Jos neuvontaa annetaan ulkona, esimerkiksi palsta-alueella, mietitään esitystapa ja infomateriaalien tarve ilman powerpointeja.

Yhteystiedot: info@hyotykasviyhdistys.fi ja p. 040 455 7142.

Maksullinen neuvonta

Asunto-osakeyhtiöt, yhdistykset, kirjastot, yritykset ja muut kuin yllä mainitut tahot voivat tilata myös puutarha- ja viljelyneuvontaa kauttamme. Neuvontakäynnin hinta on 120 e / n. reilu tunnin luento + km korvaukset.

Neuvontaa ei ole mahdollista tilata sunnuntaille.