Näin haet viljelypalstaa

Helsingin kaupungin suosituksen mukaan isot palstat vapautuessaan jaetaan kahteen pieneen, palstajonojen ollessa pitkiä.  Palstat jaetaan helsinkiläisille yksityishenkilöille ja yhdellä taloudella voi olla vain yksi palsta.

Täytä sivun alaosassa oleva hakulomake, jos haluat hakea Hyötykasviyhdistyksen viljelypalstaa.

Hakuaika jatkuu maaliskuun loppuun. Vapautuneet palstat arvomme huhtikuun loppuun mennessä. Hakemus on uusittava vuosittain, kesken kauden vapautuneet palstat arvotaan reaaliajassa.

Valitse alue, jolta haet palstaa. Voit myös merkitä lomakkeeseen kakkosvaihtoehdon, jolloin osallistut molempien palsta-alueiden arvontaan.

Jos ilmoitusta ei kuulu huhtikuussa, arpaonni ei suosinut tällä kertaa.  Pyydämme välttämään puhelintiedusteluja, jotka koskevat arvonnan tuloksia.

Uuden palstan haltijoille

Otamme yhteyttä uuden palstan vuokraajaan huhtikuun aikana ja lähetämme heille palstakirjeen sähköpostitse.

Viljelysopimus tehdään aina uuden palstaviljelijän kanssa ja se on voimassa toistaiseksi. Yhdistys voi irtisanoa sopimuksen, jos palstan käyttö- ja hoito-ohjeita ei noudateta tai lasku on maksamatta.

Palstamaksu laskutetaan vuosittain maaliskuussa. Maksamalla palstalaskun eräpäivään mennessä, varmistat viljelyoikeuden jatkumisen. Vuokraajalla on oikeus hinnanmuutoksiin. Vuosimaksu kattaa viljelyoikeuden, vesimaksun, toimistokulut sekä viljelyneuvonnan puhelimitse.

Jäsenalennus: Hyötykasviyhdistyksen jäsenet saavat alennuksen palstamaksusta.

Viljelyn päättyminen: jos haluat luopua palstasta, ilmoita siitä välittömästi toimistoon info@hyotykasviyhdistys.fi. Siisti palsta seuraavaa varten ja vie omat tavarasi pois.

Palstanhakulomake

Tällä lomakkeella voit hakea viljelypalstaa. Muista uusia hakemuksesi joka vuosi viimeistään maaliskuun loppuun mennessä. Vapautuneet palsta-alueet arvotaan hakijoiden kesken huhtikuun aikana ja niistä ilmoitetaan henkilökohtaisesti.